Ricognossiment prestigjôs par “Una Montagna d’Acque”, il progjet de Comunitât di mont de Cjargne firmât di Stradivarie Architetti Associati che îr, dongje il Cjistiel dal Buonconsiglio di Trent, al è stât onorât de Menzion di onôr pe cualitât al Premio triennale Giulio Andreolli – Fare Paesaggio.
La aghe tant che risorse sintude e dai significâts moltepliçs, chest al è emerzût intal ambit dai diviers procès partecipâts aes ativâts de Comunitât che a àn cjapât il teritori, cjapadis dentri lis scuelis; l’aur blu al costituìs l’element di fonde dal progjet che al à puartât ae realizazion di un plan di valorizazion e promozion dal paisaç de aghe di dut il teritori cjargnel.
Il plan al à catalogât i elements naturâi e dal om leâts aes aghis, al fin di valorizâlis favorint la cognossince e la fruizion, proponint intervents cuant che a son necessaris pe ricualificazion ambientâl e paisagjistiche.
Destinataris dal progjet a son prin di dut lis comunitâts locâls, che a vivin e a son puartadoris di une identitât teritoriâl che, cemût che al è vignût fûr in particolâr dai dissens dai students, di là dai aspiets plui comuns, al met dongje la aghe a un valôr sociâl e ricreatîf; lis fontanis di paîs a son ancje pes gjenerazions zovinis une crosade di scambi e di socialitât, come il cjatâsi vie pe Istât sui torints. (A.D.G.) – 17.02.2023